وزن شما چه تاثیری بر کیفیت زندگی تان می گذارد؟

وزن شما ممکن است به دلیل محدودیت هایی که بر تحرک شما ایجاد می کند، روی کیفیت زندگی تان تأثیر بگذارد.

خود-ارزشی: مهمترین نکته که با احساس رضایت شما در ارتباط است، خود-ارزشی می باشد. یعنی به عنوان یک شخص، چه احساسی نسبت به خود دارید. شکست های مکرر رژیم های غذایی ممکن است در کاهش عزت نفس شما نقش داشته باشند.

خرید کتاب مدیریت وزن و تغییر سبک زندگی

زندگی خانوادگی: وزن یا نگرانی های شما در مورد بدن و ظاهرتان می تواند بر فعالیت ها و روابط خانوادگی شما تأثیر بگذارد.

روابط عاشقانه: وزن یا نگرانی شما در خصوص تصویر بدنی تان می تواند بر کیفیت روابط عاشقانه شما تاثیر بگذارد.

کار و زندگی روزانه: اندازه بدن شما و وزن تان ممکن است تأثیر مستقیمی بر توانایی ها شما در مشاغل خاص و انجام برخی کارها داشته باشد. همچنین نگرانی های مربوط به تصویر بدن تان می تواند به طور غیر مستقیم با تأثیرگذاری بر خلق، تمرکز، انگیزه و علاقه تان بر کارتان تاثیر بگذارد.

فعالیت های اوقات فراغت: ممکن است متوجه شوید که نگرانی تان از وزن یا تصویر بدنی تان در تمایل شما برای شرکت در فعالیت های لذت بخش دخالت دارد.

زندگی اجتماعی: وزن و احساسات شما در مورد اندازه و ظاهر بدن تان ممکن است علاقه و لذت شما را در فعالیت های اجتماعی و دوستی ها مختل کند.

مالی: مشکلات وزن شما ممکن است بر کیف پول شما نیز تأثیر داشته باشد. ممکن است به دلیل برنامه شلوغ خود، زیاد غذا بخورید و منجر به افزایش وزن و افزایش هزینه های غذایی شود. ممکن است مجبور شوید لباس های جدید بخرید زیرا وزن تان با الگوی رژیم تان تغییر می کند. ممکن است هزینه های بالایی را برای برنامه های رژیم غذایی بپردازید. همچنین ممکن است هزینه های پزشکی مربوط به وزن خود را داشته باشید. مثلا، ممکن است برای درد ناشی از وزن و مشکلات مفاصل، به فیزیوتراپی احتیاج داشته باشید و هزینه های کمتری را برای سایر اولویت ها و لذت های خود پرداخت کنید.

منبع: دکتر میشل لالیبرت/ مترجم: دکتر پیمان دوستی