کدام شیوه مدیریت وزن مناسب شماست

گزینه اول: زندگی سالم تر

گزینه زندگی سالم مبتنی بر این عقیده است که وزن توسط بدن تنظیم می شود و بهتر است با زیست شناسی خود کنار بیایید تا اینکه در برابر آن بایستید. تحقیقات نشان می دهند افرادی که سبک زندگی سالم را انتخاب می کنند و وزن خود را می پذیرند، بدون توجه به وزن، احتمالا رضایت بیشتری از بدن خود خواهند داشت. به ندرت کاهش وزن در طولانی مدت موفقیت آمیز است، بنابراین ممکن است بهتر باشد در جستجوی راه حلی باشید که می دانید می توانید روی آن حساب کنید. زندگی سالم گزینه ای برای افرادی است که می خواهند با اطمینان از زندگی سالم، زندگی کنند.

خرید کتاب مدیریت وزن و تغییر سبک زندگی

گزینه زندگی سالم: غذا. در گزینه سبک زندگی سالم، می توانید یک برنامه غذایی سلامت محور را با توازنی بین غلات، میوه ها، سبزیجات، لبنیات، گوشت یا جایگزین های گیاهی، توسعه دهید.  این برنامه مبتنی بر یک برنامه غذایی پذیرفته شده در سراسر جهان است. در این برنامه هیچ خوب و بدی وجود ندارد، بلکه باید یاد بگیرید چطور همه غذاها را به شیوه ای سالم بخورید. برنامه شما می تواند یک نسخه سالم تری از همان چیزی باشد که به طور معمول در برنامه تان وجود دارد.

گزینه زندگی سالم: فعالیت. در گزینه سبک زندگی سالم، به طور مرتب فعالیت های بدنی را در زندگی خود قرار دهید. این کار ممکن است یک برنامه ریزی منظم باشد یا فعالیتی تدریجی که به زندگی تان اضافه می شود. یک یا چند فعالیت را انتخاب کنید که مطابق با علایق و اولویت های شما باشد.

گزینه زندگی سالم را در عمل قرار دهید. چگونه الگوهای قدیمی خود را با الگوهای جدید تغییر می دهید؟ تغییر سبک زندگی تان به زمان نیاز دارد. هر دست انداز در این جاده فرصتی خواهد بود تا بفهمید چه اشتباهی رخ داده و راه حلی را در دستور کار قرار داده و در نهایت با سهولت برنامه خود را دنبال کنید.

گزینه زندگی سالم برای چه کسانی مناسب است؟ گزینه زندگی سالم برای افرادی که در محدوده BMI “سالم” یا “اضافه وزن” قرار دارند و در حال حاضر هیچ گونه نگرانی پزشکی خاصی در رابطه با وزن خود ندارند، توصیه می شود.

آیا گزینه زندگی سالم برای شما مناسب است؟

با رژیم های غذایی یو-یو بیمار شده ام.
می خواهم بتوانم از غذای خود لذت ببرم اما زندگی سالم تری نیز داشته باشم.
می خواهم بتوانم همه غذاها را به روشی سالم بخورم.
می خواهم سطح فعالیت های خود را به عنوان بخشی از زندگی روزمره ام افزایش دهم.
می خواهم ببینم وزن “طبیعی” من چقدر باید باشد.
آماده هستم که روی نارضایتی از بدن خود کار کنم و یاد بگیرم که با سایز خود راحت تر باشم.
BMI من کمتر از ۳۰ است یا اگر بالای ۳۰ باشد، هیچ مشکلی پزشکی ای ندارم.
من هیچ نگرانی پزشکی ای در خصوص وزن خود ندارم.
من با هالاپ هلوپ خوردن (خوردن های بی رویه) مشکل دارم.
من برای كنترل وزنم جراحی یا دارو را امتحان كردم اما وزنی كه از دست دادم را دوباره به دست آوردم.
می خواهم برای جراحی کاهش وزن آماده شوم.
§         خوردن عادیوعده های غذایی و میان وعده های منظم

انواع غذاها

§         اضافه شدن تدریجی فعالیت بدنی

اگرچه غذا خوردن انعطاف پذیر است، اما هنوز این گزینه نیاز به برنامه ریزی و ساختاری برای وعده های غذایی شما دارد. این رژیم محدود کننده ای نیست. می توانید از طیف گسترده ای از غذاها به میزان متوسط بخورید.این طرح مبتنی بر توصیه هایی برای سلامتی است.

می توانید به جای تحمل فراز و نشیب های یک رژیم غذایی، به ثبات وزن خود اطمینان داشته باشد.

کار بر روی تصویر بدنی می تواند نارضایتی از بدن تان را به شکلی ماندگارتر از کاهش وزن برطرف کند.

گزینه دوم: کاهش وزن از طریق تغییر سبک زندگی

گزینه کاهش وزن از طریق تغییر سبک زندگی مبتنی بر این عقیده است که کاهش وزن متوسط می تواند منجر به پیشرفت چشمگیر در سلامت و تصویر بدنی شود.

چه کسی مناسب کاهش وزن از طریق گزینه تغییر سبک زندگی است؟

این گزینه در صورتی پیشنهاد می شود که شما دارای اضافه وزن یا چاقی هستید، پس اگر در محدوده وزن سالم هستید، این گزینه مناسب شما نیست. با این حال، اگر BMI شما بیشتر از ۴۰ باشد، یا اگر مشکلات سلامتی مربوط به وزن را تجربه می کنید، با پزشک خود در مورد گزینه های دیگر کاهش وزن مانند جراحی یا دارو مشورت کنید.

آیا گزینه کاهش وزن از طریق تغییر سبک زندگی برای شما مناسب است؟

دوست دارم وزن کم کنم تا سالم تر باشم.
من آماده تغییر دائمی در سبک زندگی خودم هستم.
آماده هستم تا کارهای لازم برای حفظ این تغییرات انجام دهم.
من آماده برنامه ریزی و دنبال کردن یک برنامه غذایی هستم.
من می خواهم به طور مرتب ورزش را وارد زندگی خود کنم.
BMI من از ۲۵ بیشتر است.
من علائم اختلال خوردن ندارم (مشکلات مربوط به هالاپ هلوپ خوردن، محدود کردن و غیره).
من در حال مصرف داروهای کاهش وزن هستم.
به تدریج تغییرات پایدار و طولانی مدت در برنامه غذایی خود ایجاد کنید.فعالیت بدنی منظم داشته باشید.
برای اطمینان از اینکه می توانید برنامه خود را حفظ کنید، باید برای رویدادهای اجتماعی تان برنامه ریزی کنید.کاهش وزن با تغییر سبک زندگی، کندتر از رژیم های شدید یا محدود کننده است. پس شما باید یک نگاه بلند مدت داشته باشید و تغییرات را طی ماه ها و نه هفته ها ارزیابی کنید. به یاد داشته باشید، این گزینه به معنای تغییراتی پایدارتر است. برنامه غذایی ای که تهیه می کنید می تواند در طول زندگی تان دنبال شود. این کار امکانی به شما می دهد تا عادات جدیدی ایجاد کنید.فعالیت بدنی به عنوان بخشی از زندگی روزمره شما نه تنها می تواند به شما در مدیریت وزن خود کمک کند، بلکه باعث افزایش روحیه و سطح انرژی شما نیز می شود.

منبع: دکتر میشل لالیبرت/ مترجم: دکتر پیمان دوستی